Recenze: Jaký je Deadpool Briana Posehna?

-

Deadpool Briana Posehna

Za posledních pár let, patří Deadpool k postavám, kterým díky filmům vzrostla enormně popularita. Deadpool byl i před filmy dost populární, ale teprve až filmy s Ryanem Reynoldsem ukázali na plno jeho potenciál a zábavnost pro široké publikum (čtěte lidem co nečtou komiksy). A jelikož filmy byly komerčně úspěšné, tak u nás začal vycházet run od Briana Posehna a Gerryho Duggana. Tak se vrhneme na recenzi komiksu Deadpool Briana Posehna!

Recenze
Zdroj: Marvel Entertainment

Cesta do Deadpoolovi duše

Posehn a Duggan pochopili, proč lidé rádi čtou Deadpoola a co je na tom baví. A je vidět, že to baví i samotné autory. Naštěstí si autoři byli vědomi té nejdůležitější věci. Tou je, že samotné šaškování, dělaní bordelu a pronášení hlášek nestačí. Je potřeba mít nějaký příběh, který bude reflektovat vývoj postavy. Což, se jim v této sérii povedlo na výbornou. Ze začátku je zde spoustu srandy, hlášek, násilí a krve. Přesto pod povrchem bublá něco co našeho užvaněného žoldáka skolí mnohem silněji, než jakýkoliv padouch nebo hrdina. A pak, když to přijde, tak je to silné a i dojemné. Z mého pohledu, je to fantastická práce s postavou napříč celou sérii. Z Wadea se stává postava, která má spoustu vrstev a sám je překvapený, jak moc se mu mění priority, a taky to, kým se postupem času stává.

Deadpool Briana Posehna
Zdroj: Marvel Entertainment

Od mrtvých prezidentů ke svatbě

Tato série pochází z doby, kdy se Marvel rozhodl nastartovat/převyprávět některé své příběhy a dát jim nový kabát. Toto období se jmenuje Marvel Now. Co se týče Deadpoola, tak tohle je jeho samostatná série – Deadpool Briana Posehna – a vyšlo v ní devět knih. A jak už nadpis napovídá, tak se v této sérii setkáme s mrtvými prezidenty, samotným Drákulou a nebo dojde na svatbu. V příbězích se objeví ty nejmocnější hrdinové Marvelu. Od Avengers, X-Meny po méně známé hrdiny a záporáky. A všichni budou mít co dělat, aby snesli Deadpoolovo žvanění.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Recenze: Spider-man dolů mezi mrtvé od Marka Millara, zaujmul?
Deadpool Briana Posehna
Zdroj: Marvel Entertainment

Dalším příjemným bonusem, který tato série nabízí jsou speciální čísla, která se nachází v jednotlivých knihách. V těchto číslech se tvůrci utrhnou ze řetězu a hrají si s časovou kontinuitou celého Marvelu. Deadpool se vrací časem a zasahuje do příběhů, ve kterých nemá co dělat. Navštíví s alkoholem bojujícího Tonyho Starka, zažije správné retro s Lukem Cagem a Iron Fistem, nebo pomůže Nicku Furymu a Cableovi zabít Hitlera, který se zmocnil stroje času. Je to šílené, přesně jak to zní, a ke všemu to má vždy specifickou kresbu.

Deadpool Briana Posehna
Zdroj: Marvel Entertainment

Hodnocení a pár žvástů kolem

Série Vol. 3, je hodně povedená a zábavná. Tvůrci pracují s Deadpoolem perfektně a to čím si musí náš hrdina projít je výborně napsané. Jako celek to funguje na jedničku. Problém jsou některé konkrétní části příběhu. U nich je buď problém, že navazují na něco co v Česku nikdy nevyšlo, tím pádem nám uniká pointa. Nebo se zbytečně točí v kruhu a chybí jim potřebné vygradování (z mého pohledu knihy 6 a 7). Tvůrci občas tlačí na tu depresivní část více, než je třeba. Což, může být problém pokud chcete číst pana Poola jako vtipnou a zábavnou oddechovku plnou hlášek a odkazů. Na druhou stranu, pokud si celou sérii dáte v kuse, tak byste to neměli tolik vnímat a mnohem více si to užijete.

8/10

Zajímavost u piva: Je to jen mé osobní doporučení, ale pro lepší čtení doporučuji nejdříve přečíst knihy 1-4. Dát si Drákulovu výzvu, a pak dojet zbytek knih, to jest 5-8.

Dejte vědět jaký příběh s Deadpoolem se Vám líbil nejvíce. Máte rádi Deadpoola? A četli jste komiks Deadpool Briana Posehna?