Recenze: Flash: Nejrychlejší muž světa – Jaký je komiksový prequel hraného Flashe?

-

Filmový Flash je již nějakou dobu v kinech, jeho událostem ovšem předchází třídílný komiksový svazek s názvem Flash: Nejrychlejší muž světa. Dílo scenáristy Kennyho Portera a kreslířů Ricarda Lopeze Ortze, Juana Forreyri a Jasona Howarda tak představuje Barryho Allena DC Extended Universe mezi událostmi Ligy spravedlnosti a Flashem. Komiks v zásadě poukazuje na to, jak mezi událostmi těmito dvěma filmů došlo k nové výbavě, jak se upevnilo pouto mezi Flashem a Batmanem v podání Bena Afflecka, a jak se z Barryho Allena začíná více stávat klasičtější Flash. A tento třídílný komiks svůj účel v podstatě splňuje.

Naše recenze komiksu Flash: Nejrychlejší muž světa

Scénář na bázi seriálu se slušnými kresbami

Z tří komiksů by rázem mohly vzniknout celkem 3 epizody nějakého animovaného seriálu. Flash v nich změří síly s třemi různými záporáky (Girder, Tarpit, Top), dostane nějaké to nové vybavení nebo zjistí něco nového o svých schopnostech, začne se více uplatňovat v práci a nebo se nadále snaží udržet kontakt se svým otcem Henrym Allenem. Zápletky těchto tří komiksů tak nejsou nejsilnější a v zásadě skutečně působí jako slušně napsané epizody nějakého toho animovaného seriálu.

Flash Nejrychlejší muž světa
Zdroj: Nakladatelství Crew

Komiks občas může krapet vyděsit faktem, že nepůsobí úplně konzistentně s vyobrazením některých postav ve Flashovi či jiných DCEU projektech, například Barry Allen je ovšem rázem na stránkách sešitů sympatičtější, než kdy byl v podání Ezry Millera a nepřekáží mu ani fakt, že si podobu Ezry Millera díky kontinuitě ponechává.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Recenzia: Twisted Love - Má srdce z ľadu... ale pre ňu by spálil celý svet.

Hravé a sympatické

Tři výsledné komiksy jsou vlastně hravé a sympatické, představují nějaký vývoj hlavního hrdiny, nějak slušně pracují s jeho schopnostmi a občas také sympaticky představit nápady, které například postrádá filmový Flash. Jedná se přitom vlastně o komornější komiksové příběhy, které nestrhnou ani výběrem záporáků (i když takový Tarpit snadno evokuje Venoma), i přes fakt, že například první dílo sympaticky pracuje s tím, co spojuje Flashe a jeho protivníka Girdera.

Flash Nejrychlejší muž světa
Zdroj: Nakladatelství Crew

Sympatie zvládají vyvolávat i různé alternativní obálky (za jednou z nich stojí sám režisér filmového Flashe – Andy Muschietti) a z  Flash: Nejrychlejší muž světa se stává sympatický doplněk, který by mohl potěšit ty, kteří mají titulního rychlíka rádi nebo by se po filmovém Flashovi rádi o Flashovi dověděli pár věcí navíc. Svůj účel tak komiks rozhodně splňuje.

Redakce děkuje nakladatelství Crew za poskytnutí komiksu.

Tohle byla naše recenze na komiks Flash: Nejrychlejší muž světa. Co říkáte na tuhle novinku? Zaujala vás?

Zdroj titulního obrázku: Nakladatelství Crew