Recenze: Dungeons & Dragons: Čest zlodějů – Povedený fantasy film pro celou rodinu!

Skupina nesourodých hrdinů musí spojit své síly a využít svůj důvtip, aby ohranili celý svět před prastarým zlem.

-

Recenze na fantasy dobrodružný film Dungeons & Dragons: Čest zlodějů

Dámy a pánové, geekové, všeho věku vítejte u dnešní filmové recenze, kterou jsem si pro Vás připravil. V této nejnovější recenzi se zaměřím na nový fantasy film, jenž vychází velmi volně ze slavné deskové hry, kterou můžete znát pod jménem Dračí doupě – samotnou hru jsme mohli vidět ve slavných seriálech jako je Teorie velkého třesku nebo Stranger Things. Film samotný nese jméno Dungeons & Dragons: Čest zlodějů a vstupuje do kin 30.3. Povinný úvod máme za sebou teď se můžeme vrhnout na to důležité a tím je samozřejmě recenze Dungeons & Dragons: Čest zlodějů!

Zdroj: YouTube/Paramount Pictures

O příběhu filmu Dungeons & Dragons: Čest zlodějů

Potulný zpěvák neboli bard Edgin (Chris Pine) se živí tím, že se svou partou zlodějíčků pomáhá měnit majitele vzácných artefaktů (jednomu ho ukradnou a druhému prodají). Je to práce, při které prakticky neustále strkáte hlavu do oprátky, a ani Edgin nemůže mít věčně kliku. Když se mu podaří šlohnout to, co se nikdy nemělo dostat do nesprávných rukou, a on to navíc do těch rukou dobrovolně vloží, spustí dominový efekt, který může otřást celým světem. Edgin je sice tak trochu zmetek, ale pořád má v sobě kousek cti, a tak se rozhodne napravit, co spískal. Protože však proti němu stojí armáda nelítostných zabijáků, mocných čarodějů a bývalý kamarád Forge Fletcher (Hugh Grant), potřebuje tým, se kterým by mohl mít aspoň nepatrnou šanci v tomhle úkolu obstát. A proto v jeho partě nesmí chybět drsná válečnice Holga (Michelle Rodriguez), ušlechtilý rytíř Xenk (Regé-Jean Page), mág Simon (Justice Smith) nebo druidka Doric (Sophia Lillis). (oficiální text distributora filmu CinemArt)

Recenze: Dungeons & Dragons: Čest zlodějů
Zdroj: Paramount Pictures

Parádně odvedená práce

Natočit film podle deskové hry není nejjednodušší úkol. Prakticky musíte vymyslet většinu věcí nově a pak tam zapojit věci, které hráči milují. Tvůrce filmu čekala těžká rozhodnutí. Jaký způsobem film uchytit, zachovat jisté prvky hry nebo to udělat ve stylu Jumanji, kde někdo bude hrát hru, kterou uvidíme jako hlavní děj. Nakonec zvolili z mého pohledu tu nejrozumnější cestu, jakou si mohli zvolit, a tou bylo – natočit dobrý a povedený fantasy film. A to se jsem povedlo!

Režisérské a scénáristické duo John Francis Daley a Jonathan Goldstein si mě získalo filmem Noční hra, ze kterého jsem byl nadšený. V Noční hře jsem viděl spoustu nápadů, tvůrčí hravost, výbornou práci s humorem a vtipem, skvělé dialogové výměny a jistou svěžest a lehkost. Není divu, že se pak o tohle režisérské duo prala studia – měli točit filmového Flashe. Flash nakonec nedopadl a režiséři se upsali tomuto filmu a udělali jenom dobře.

Jsem strašně rád, že režisérská dvojice dostala od studia větší svobodu a mohla jí využít na maximum. To, co předváděli v minulém filmu, předvádí i tady, jen zde mají větší rozpočet, větší ambice a taky fantasy svět. Jejich film je nadupaný nápady, hravostí, skvělými dialogy, zábavností, svěžím vyprávěním, odlehčeností, kdy se nic nebere až moc vážně, sympatickou akcí a v neposlední řadě parádním obsazením. Režiséři odvedli velmi dobrou práci a já z toho jako divák mám velkou radost.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Horory roku 2019, aneb co všechno jsme mohli vidět 1.část
Dungeons & Dragons: Čest zlodějů
Zdroj: Paramount Pictures

Výborné obsazení

Režisérům se povedlo film obsadit herci, kteří si své role užili a dobře se při tom bavili. Nejvíce je to vidět na Chrisi Pineovi, jenž si krade většinu scén pro sebe, hláškuje jako o život a je na něm vidět, že mu tato role dost sedla a má zní radost. Michelle Rodriguez je zde typově správně obsazená a její výkon se mi líbil. Navíc si s Pinem vyloženě sedli, mají správnou hereckou chemii a vytvořili zajímavou dvojici charakterů. Osobně mi sedlo přehrávání Hugha Granta, který podobný herecký projev předvádí ve filmech Guye Ritchieho. Prostě slabošská a slizká postava, jenž využívá a podráží každého kolem sebe.

Velmi příjemně mě překvapil Regé-Jean Page, protože je ve své roli perfektní. Zatím, co všichni ostatní mají role napsané hodně uvolněně, tak on jí má napsanou vážně a díky tomu vznikají parádní momenty plné humoru a gagů. Justice Smith je velký sympaťák a tady to dokáže hezky prodat, navíc vývoj jeho postavy je dost fajn. Sophia Lillis mám rád už od TO a těší mě, když jí můžu vidět v co nejvíce projektech. Tady je naprosto v pohodě a svojí roli zvládla s přehledem.

Recenze
Zdroj: Paramount Pictures

Mám rád, když mě film dokáže překvapit a pobavit. A to se Dungeons & Dragons: Čest zlodějů povedlo. Dost jsem si užil jistou odlehčenost spojenou s tím, že hlavní hrdinové jsou celkem velcí looseři (prakticky jsou to takoví Strážci Galaxie ve fantasy prostředí), kterým se občas smůla lepí na paty. Sedlo mi, jak je to vizuálně pojaté, užil jsem si dospělejší humor, který mi připomněl Princeznu nevěstu a Hvězdný prach. Dialogové výměny byly super, fyzické gagy se povedly a celkově je film vtipný. Bavila mě akce, protože je dobře natočená, je přehledná, zábavná a opět je dost vtipná – drak. Osobně se mi dost líbilo, že se film natáčel v reálných lokacích, a místy se na něj kouká moc hezky.

A teď něco k záporům. Určitě bych se nezlobil, kdyby měl film propracovanějšího hlavního záporáka. Pár triků by sneslo o trochu lepší péči – příšery nebo labyrint. U pár scén by dalo krátit a někdy herci (Grant) tlačí až moc na pilu. Ale tohle jsou drobné výtky.

Recenze
Zdroj: Paramount Pictures

Pár slov na závěr a hodnocení filmu Dungeons & Dragons: Čest zlodějů

Neměl jsem žádné velké očekávání a o to více mě film překvapil tím, jak moc dobře je natočený. Je to zábavný a povedený fantasy blockbuster pro celou rodinu, který chce bavit, a to se mu ve výsledku daří. Takže pokud přemýšlíte, na co jít do kina, aby to bavilo Vás i Vaše děti, tak tímhle filmem rozhodně nic nezkazíte.

Hodnocení: 8/10

Děkuji, že jste věnovali pozornost u recenze Dungeons & Dragons: Čest zlodějů. Snad se Vám recenze líbila a na film vyrazíte do kina.

Zdroje: ČSFDIMDbCinemArt