Recenze: Dexter: New Blood – Jak se povedl návrat našeho oblíbeného zabijáka?

-

Dexter: New Blood: Jak se povedl návrat zabijáka Dextera?

Tahle recenze bude dost osobní, jelikož se moc těšil na tento seriál. Se samotným hrdinou jsem seznámil v době, kdy na televizních obrazovkách byl už čtyři roky. A byla to láska na první pohled. Během pár dní jsem dohnal všechny čtyři řady a hned se začal těšit na tu pátou. I přestože, kvalita šla časem dolů a bylo vidět, že se tvůrci občas točí v kruhu, tak jsem měl seriál hodně rád a užíval si ho. Pak přišla závěrečná řada a hlavně kontroverzní poslední díl, jenž naštval skoro všechny diváky. Já jsem se s ním smířil a přijal ho (totéž jsem udělal i u Game of Thrones a Lost). Naštěstí tvůrce Clyde Phillips dostal od televizní stanice Showtime možnost reparátu a rozhodl, že nám dá ten správný epilog pro našeho oblíbeného zabijáka. Takže se pohodlně usaďte a přečtete si recenzi na minisérii Dexter: New Blood!

PS: Moc lidí to neví, ale Dexter vychází z knižní předlohy, takže pokud byste chtěli strávit další čas ve společnosti oblíbeného zabijáka, tak máte možnost.

Recenze: Dexter
Zdroj: Showtime

O příběhu minisérie New Blood

Od konce osmé řady uplynul už nějaký čas. Všichni si myslí, že forenzní vědec a expert přes krev Dexter Morgan zemřel při hurikánu. Morgan nezemřel jen se přesunul z Miami více se na sever do městečka Iron Lake, kde by mohl v klidu žít. Sehnal si novou identitu – Jima Lindsaye, našel si nové přátele. A dokonce i novou lásku – policejní náčelnici Angele. Vše se zkomplikuje, když do města dorazí dvě osoby. Tou první Matt Caldwell, syn místního podnikatel, jenž svým chováním rozbouří klidné vlny, které v Iron Lake plynou. Druhou osobou je Harrison, syn samotného Dextera, který žil v Argentině a teď se rozhodl najít svého otce. Pro oba je to neznámá situace a budou muset k sobě najít cestu a vybudovat si pouto mezi otcem a synem. Aby toho nebylo málo, kolem Iron Lake mizí beze stopy mladé ženy.

Osvědčený tvůrci a parádní herci

Clyde Phillips v několika rozhovorech naznačil, že chce hlavnímu hrdinovi dopřát důstojný konec a tímto style se k samotné minisérii postavil. Je to znát hned od prvních minut, kde je vidět, že tento návrat není ždímání peněz ze slavné značky a má své opodstatnění a smysl. Phillips zde rozehraje zajímavou hry, ve které nám ukazuje jak moc se hlavní hrdina změnil, a že některých démonů a zvyku se člověk nezbaví, i když si to přeje sebe více. Navíc se Phillips snaží, aby tahle série nebyla o „lovení nového predátora“, ale o vztahu syna a otce, kteří si k sobě snaží najít cestu.

To, že se to povedlo je zásluha perfektních herců v hlavní rolích. Michael C. Hall si svou životní roli užívá a je vidět, jak moc mu chyběla. Hall za ty roky neztratil nic ze své charisma a znovu krásně předvádí dvě tváře své postavy a k tomu přidá skvělé emocionální scény. Jack Alcott je zde perfektní a skvěle prodal vnitřní rozervanost své postavy. Je radost sledovat jak se popral se svou rolí a dodal jí potřebné emoce. Julia Jones mi v této roli hodně sedla a má dobrý celkový vývoj, zvláště v poslední třetině. Clancy Brown dostal velmi vděčnou roli a zahrál jí parádně. Brown využívá se charisma a krade si desítky scén pro sebe. Na závěr jsem si nechal Jennifer Carpenter, která sice nemá tolik prostoru, ale její návrat mi udělal velkou radost a její zapojení do děje je přirozené.

Dexter
Zdroj: Showtime

Špičková atmosféra

Výměna prostředí a změna stylu seriálu jen prospěla. Navíc s tím seriál moc dobře pracuje. Je to krásně vidět na scénách, kdy Dexter přemýšlí jak se zbavit oběti, co může a nemůže udělat, nebo jakým způsobem reagovat na chyby jaké udělal. Ta zimní atmosféra, led a sníh dodávají seriálu specifické kouzlo. Hlavně červená krev na sněhu dost vyniká. Celkově mi ta atmosféra připomněla film Wind River, a nejen kvůli indiánské rezervaci a zápletce.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Poznáme ďalší film v sérii Rýchlo a Zbesilo!
New Blood
Zdroj: Showtime

Klady a zápory

Tahle minisérie má hodně kladů. Od perfektní atmosféry, přesných hereckých výkonů přes uvěřitelný a zajímavý vývoj postav. Osobně mi sedlo i pomalejší tempo ze začátku, několik odboček, díky kterým jsme se dozvěděli něco po postavách a jejich motivacím. Z mé strany asi největším záporem celé minisérie se stáva uspěchané finále. Už teď je mi jasné, že spoustu lidí naštve, zklame a budou na celou New Blood nadávat. V posledním díle se snaží tvůrci všechno uzavřít a z mé pohledu by jim prospělo, kdyby měli ještě o jednu nebo dvě epizody navíc. Bohužel moc tomu nepomáhá to, co se v závěrečné epizodě stane. Já osobně s tím dokážu žít, ale budou tací, kteří budou hodně zklamaný a naštvaný.

Dexter
Zdroj: Showtime

Pár slov a hodnocení na závěr o seriálu Dexter: New Blood

Dexter je moje srdcovka. Mám hlavního hrdinu moc rád a opravdu jsem se na novou minisérii těšil. Velkou radost mi dělá i to, že s klidným srdcem mohu napsat, že se to povedlo a tvůrci dodrželi to, co na začátku slíbili. Jedná se o napínavou a dobře natočenou minisérii, která má velmi dobrou atmosféru a parádně napsaný vývoj postav. Není to bezchybné a určitě by se něco dalo udělat jinak. Nicméně, já jsem ve výsledku dost spokojený, jelikož jsem dostal kvalitní minisérii.

Hodnocení: 8-8,5/10

Viděli jste u nejnovější příběhy našeho oblíbeného zabijáka Dextera v seriálu Dexter: New Blood? Pokud ano, co na ně říkáte. Podělte se v diskuzi nebo na sociálních sítích.

Zdroje: IMDbČSFD