Recenze: Aquaman: Pád do hlubin od Dana Abnetta!

-

Aquaman od Dana Abnetta!

Tenhle Aquaman je vůbec první sólová série tohoto obojživelného hrdiny vydávaná u nás. Dan Abnett je v celku velké jméno komiksové komunity. Mezi jeho nejznámější komiksy patří například: Guardians of the Galaxy, Titans, nebo slavný event War of Kings. Ještě před příběhem malé objasnění pro ty, co nechápou označení Rebirth. Má se jednat o to, že všechny příběhy začínají tak aby se chytili i nováčci, neplatí to ovšem úplně vždycky. Aquaman je, ale jeden z těch případů Rebirthu, který byste měli pochopit bez velkých problémů. A o čem tedy příběh vlastně je? Pojďme se podívat na komiks Aquaman od Dana Abnetta!

Rebirth Aquamana!

Arthur Curry je zplozenec lidí ze souše a atlanťanů, což ho pronásleduje celý život. Za tu dobu, co se z něho stal hrdina Aquaman se už utkal s mnoha protivníky, jako jeho nevlastní bratr Ocean Master, nebo ukřivděný Black Manta. Do jeho života také zasáhla láska v podobě Mery – jeho podpora budoucí žena. Po své korunovaci se Arthur pokouší o jediné! Aby souš a Atlantida splynuly v jedno a naučili se spolupracovat.

Přesně o tom je taky celý komiks Pád do hlubin. Aquaman se spolu s Merou pokouší zničit všechny vzájemné předsudky vytvořit silné spojenectví. Jak už je, ale v super hrdinských komiksech zvykem najde se někdo kdo tomu chce zabránit. Tou osobou není nikdo jiný než Black Manta, který se v první části příběhu pokouší všechno zničit aby se pomstil za smrt jeho otce. I když si v téhle knize moc Manty neužijeme tak scény sním opravdu stojí za to.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  RECENZIA: Wonder Woman 1984 - Nová komiksová klasika?
Aquaman Dana Abnetta
Zdroj: DC Comics

Myslím tím souboj Aquamana a Manty, který se mi hrozně líbí ve smyslu toho, že se nejedená o další souboj ve stylu zabiju tě a jestli ne zabiju tě příště. Aquaman už má dost toho neustálého souboje a tak Mantovi hodí svůj trojzubec, a řekne mu aby to skončil. Což je za mě hrozně super, je tady vidět hrozný vývoj v Arthurově postavě a i Mantově. Nebudu tady úplně spoilerovat jak to dopadne, ale za přečtení to určitě stojí.

Zbytek příběhu už mi tak dobrý nepřišel, kvůli tomu, že tady byly trochu zbytečně přepálené momenty, které už opět zapadali do toho klasického DC, které známe a jen někteří máme rádi. Neříkám, že se jedná o něco vyloženě špatného, ale kazí to první výbornou část s Black Mantou. Brad Walker za mě odvádí dobrou práci v podobě dostačujícího mainstreamu, který tady sedí a ničemu nevadí.

Zdroj: Dc comics
Zdroj: DC comics

Pár věcí na závěr

Jestli Aquaman stojí nebo nestojí za přečtení? Podle mě záleží na tom jaký druh komiksu máte rádi. Za mě tohle sedne, jak lidem co nemusí moc akce, tak i těm, co si rádi přečtou příběh s trochou vnitřního boje a pocitů. Já určitě Aquamana: Pád do hlubin doporučuji a jsem zvědavý na to, co se stane v dalších dílech.

8,5/10

Četli jste už první díl Aquaman od Dana Abnetta? Nebo se na něho teprve chystáte? Vyskoušeli jste už něco z Rebirthu?