Klan M: Povedený komiksový příběh, který změnil marvelovský svět (Recenze)

-

Vítám všechny u dnešní komiksové recenze. V dnešní recenzi si posvítím na povedený a hodně kvalitní příběh, který změnil marvelovský svět. Komiks nese jméno Klan M (House of M) a vychází v sérii Legendy Marvel od nakladatelství CREW. V této edici vycházejí skvěle příběhy jako je Thor: Zabiják bohůVision nebo Zázraky: Marvels. A teď tu máme další komiks, o kterém mohu s čistým svědomím říci, že je kvalitní a má parádní příběh. Pohodlně se usaďte a přečte si recenzi na komiks Klan M od Marvelu.

Recenze komiksu Klan M

Vítejte ve světě, kde se vám – pokud jste mutanti – splní i ta nejtajnější přání. Ve světě, kde dominuje homo superior, všichni homo sapiens žijí spokojeně a všude vládne mír. Ve světě, který se zdá být příliš dobrý na to, aby byl pravdivý. Je to svět, který se nezdá být skutečný. A i když možná opravdu skutečný není… může vše navždy změnit. (oficiální text nakladatelství CREW)

Klan M recenze
Zdroj: Nakladatelství CREW

Parádní scénář od Bendise

Brian Michael Bendis, tak zní celé jméno výborného scénáristy, který na začátku století začal psát pro Marvel a vytvořil stovky skvělých příběhů. Bendis napsal úžasnou sérii Alias a pak se mu podařilo napsat jedny z nejlepších příběhů s Daredevilem. Následně budoval vesmír Ultimate, představil nového Spider-Mana a Milese Morales. Během pár let Bendis prokázal neskutečný talent, úžasné nápady a výborné vypravěčské schopnosti. A proto dostal na starost velké příběhové události okolo Avengers.

V tomto komiksu se navazuje na události, které se staly v komiksu Avengers: Rozpad. A Bendis si s tímto příběhem krásně vyhrál a výborně ho vystavěl. Největší síla celého příběhu tkví v tom, že známe postavy a víme čím si prošly. A teď postavy dostaly nový život, nové vzpomínky. Šanci být šťastný a spokojený. Bendis nám ukazuje jak by se hrdinům změnil život a je to hodně zajímavé, skvěle napsané, místy dojemné a nejlépe to funguje v těch nejmenších detailech.

A pak si Wolverine vzpomene na všechno a rozjede se akční a emocionální jízda, která uhání jako rychlík až do konce. Bendis přivádí na scénu desítky postav, aby je následně poslal do kolen, když jim ukáže realitu. Výborně to funguje u Spider-Mana a Hawkeyea, kdy doslova cítíte tu bolest, kterou si postavy prochází. Jenže tím se nekončí. Bendis si schoval pár trumfů, které vytáhne ke konci předposledního sešitu. Tři slova, která změní marvelovský svět na hodně dlouho. Poslední sešit krásně zavírá tento příběh a já jako čtenář jsem nadšený, dojatý a hlavně zvědaví, co bude dál.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Miluješ Marvel? Otestuj svoje znalosti o týchto hitoch v našom kvíze!
Klan M
Zdroj: Nakladatelství CREW

Pěkná kresba

O výtvarnou stránku se postarali kreslíř Olivier Coipel a další umělci přes kresbu a barvy. Coipel udělal výbornou mainstreamovou kresbu, kterou si tento titul zaslouží. Ta kresba je krásná a Coipel si s ní vyhrál. Jeho panely jsou dynamické, přehledné a dokáže na panelech zobrazit desítky postav v akci. Komiks má krásné a pestré barvy a doslova vypadá jako ta nejlepší omalovánka. Osobně mi kresba a barvy hodně sedly a na jednotlivé stránky se kouká moc hezky.

Zápory

Četl jsem tento příběh podruhé a i na podruhé se mi líbil. Je to dáno tím, že mám dost načteno. Čtenáři, kteří mají načteno si tento komiks vychutnají a budou z něho nadšený. Čtenáři, kteří nemají načteno budou také dost spokojený, ale asi si tolik neužijí různé narážky a detaily. Čistě osobně si myslím, že by měl mít komiks nějaký text na začátku, aby čtenáři věděli, co předcházelo tomuto ději, a díky tomu naplno chápali jeho význam a důsledky. Při druhém čtením mě trochu mrzí, že Bendis některé postavy skoro nevyužil, nešel více do hloubky a určitě bych se nezlobil, kdyby hlavní příběh byl o dva sešity delší.

Klan M
Zdroj: Nakladatelství CREW

Pár slov na závěr a hodnocení komiksu Klan M

Jsem spokojený, protože Klan M je povedený a kvalitní mainstramový komiks, který šlape od začátku až do konce. Bendis je tady ve skvělé formě, Coipel má prvotřídní kresbu, a samotný komiks se čte parádně. Je to špičkový komiks od Marvelu, který jsem si napodruhé výborně užil a jen pár věcí mi chybělo k úplné spokojenosti.

Hodnocení: 8,5/10

Děkujeme nakladatelství CREW za recenzní výtisk.

Doufám, že se vám líbila naše recenze na velmi povedený a dobrý komiks Klan M od Marvelu. Je to kvalitní čtení, které mohu jen doporučit.