Shari Lapena a žena, kterou zabil Jeden z nás – Recenze

-

Dnešní článek bude něco pro nadšence do napínavých thrillerů a detektivek, podíváme se na letošní novinku bestsellerové autorky Shari Lapena a její knihu Jeden z nás.

Zdroj: booktook.cz

Děj

Jeden z nás začíná samotnou vraždou, od počátku to vypadá, že vše udělal manžel naší oběti ze žárlivosti. Amanda totiž nebyla žádná světice a on nebyl úplně psychicky v pořádku, ale vyšetřováno je i několik dalších osob. Vina se postupně rozkládá mezi několik lidí, ale čtenář má stále pocit, že ví, kdo to byl. Přitom celou dobu nevíte ani zlomek toho, co se doopravdy stalo. Brutálně zbitá bohatá koketa umlácená kladivem nalezená v kufru auta v jezeře. No a to není zdaleka jediný zločin, co se v této knize stal.

Autorka

Shari Lapena stále zůstává u žánru, v kterém se evidentně cítí jako ryba ve vodě, na čemž se zajisté z velké části podílí i bestseller Manželé od vedle, který je též jejím dílem. Nicméně tato kniha (Jeden z nás)  vyšla letos a je tak od ní tou nejnovější.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Recenze: Těla - Vyšetřování skrz časem... Stojí to za to?

Můj názor na Jeden z nás?

Nejvíce mě zaujalo, jak autorka umí zmást čtenáře a rozčilovala Olivie. Jak může mít někdo tak plochý charakter a být neschopný bránit svou rodinu kvůli tomu, že něco musí říct své kamarádce – další klepně? Střídají se tu pohledy několika lidí a všichni hrdinové jsou sousedi. Celé toto podání působí chvílemi dost zmatečně. Kromě vyšetřování se děj nikam jinam moc nerozvíjí a to je škoda. Já bych ubrala postavy a rozvinula více děj a charakter jednotlivých „hrdinů“ a možná právě i to mi tu chybí k tomu, abych celý tento výtvor více procítila. Celé je to čtivé a dobře napsané, upoutá to pozornost. Ve chvílích, kdy zrovna nečtete stejně pořád přemýšlíte, jak to asi bude dál a kdo to teda fakt udělal. Jeden z nás je poměrně povedený kousek, který bych zhodnotila 4 hvězdičkami z 5 v rámci tohoto žánru, jinak by dostal spíše 3.

Četli jste nějaké z děl autorky? Dejte mi vědět do komentářů!

Pokud se vám líbil tento článek zkuste i tento od mého kolegy a kamaráda Pavla. 🙂