Hiroäs
Americký podnikateľ Jim Rohn raz povedal: „Ak sa ti nepáči, kde si, posuň sa – nie si predsa strom. Týmto mottom sa riadi aj marketingová agentúra Hiroäs, ktorá prešla v posledných mesiacoch radikálnou zmenou imidžu. Po sérii úspešných spoluprác sa jej zakladatelia Kristián a Michal rozhodli urobiť niečo aj pre seba – zmenili komunikačnú stratégiu, predstavili nový dizajn, nový web a svojim zákazníkom sa prihovorili pomocou čistejšieho, severského štýlu s ohľadom na ekológiu, ktorá je pre celý tím agentúry na prvom mieste.“
Túžba dozrieť
Sú mladí, talentovaní, plní nápadov a z nových výziev strach rozhodne nemajú. Kristián a Michal založili pred dvomi rokmi reklamnú agentúru Heroes, ktorej poznávacím znamením a maskotom zároveň sa stal čierny francúzsky buldoček Elvis. Svojim zákazníkom poskytujú grafický dizajn na tej najvyššej úrovni, nezameniteľné reklamné kampane či správu ospalých sociálnych sietí. Ich tím sa nevyznačuje len profesionalitou a inovatívnosťou, ale najmä ľudským a trpezlivým prístupom. Hoci nefungujú dlho, pochváliť sa môžu spoluprácami s inšpiratívnymi klientami. Do sveta poslali veľkú reklamnú kampaň pre Trenčín Región, ale pracovali aj na vizuálnej kampani pre Duálnu akadémiu. A prečo sa pre zmenu imidžu rozhodli práve teraz, keď veci, zdá sa, fungujú? Veď na roztomilého buldočka dostávali podľa vlastných len tú najlepšiu spätnú väzbu.
„Stále v nás niekde driemala túžba dospieť. Upriamiť pozornosť na našu pracovitosť a štýl dizajnu, ktorý je charakteristický čistými líniami a moderným vzhľadom. Zmena pre nás nebola ľahká, vzdali sme sa nášho maskota Elvisa, ktorý bol od začiatku pri nás a chodil s nami na niektoré stretnutia, čo však v rámci prelomenia ľadov môže byť i naďalej našou tradíciou,“ uviedol Kristián.
ä
Pri zmene firemnej identity vychádzali z pôvodného názvu Heroes, ktorý chceli odlíšiť od množstva iných firiem s totožným názvom nielen u nás, ale i v zahraničí. Heroes jednoducho pretvorili na Hiroäs. „Dá sa povedať, že sme meno agentúry trošku poslovenčili, ale zároveň sme vytvorili unikátny názov, ktorý nikto iný nevyužíva. Pomocou “ä” a zmene z “e” na “i” sme dosiahli rovnakú výslovnosť ako pri pôvodom Heroes (hirous),” objasnil Kristián. Zmena spočíva v celkovej zmene myslenia, komunikácie a správania. Buldočka v logu vystriedalo jednoduché “ä” a pre zákazníkov vytvorili prehľadnejší a živší web.
Svojim klientom chcú i naďalej prinášať zaujímavé, štýlové, moderné a najmä funkčné dizajny, riešenia a výsledky. Ale prečo práve to ä? „Neexistuje slovenskejšie písmeno ako “ä”, veď poznáte krajšie rýdzo slovenské slová ako holúbä, žriebä, sôvä či nevädza? My nie. Zároveň však toto písmenko vo svojej abecede hojne využívajú severské krajiny ako napríklad Švédsko či Fínsko. A práve Škandinávia je pre nás symbolom ekológie, úcty k prírode, ale i čistého dizajnu a moderného štýlu. A presne touto cestou by sme chceli ísť aj my.
Klient je na prvom mieste
Chalani z Hiroäs sa chcú od ostatných agentúr odlíšiť najmä komunikáciou. „Snažíme sa byť úprimní, pracovití a byť klientovi k dispozícii naozaj vždy, keď nám to zdravie a podmienky dovoľujú. Nechceme, aby nás brali len ako agentúru. Naše motto pri získavaní nových klientov ostáva nezmenené: spriateľme sa, spoznajme sa, začnime spolupracovať a dajme vašej značke dušu,“ vysvetľuje Michal a Kristián dopĺňa, že vidina obrovského zisku nie je to, čo ich poháňa vpred. „Pomocou sily sociálnych sietí chceme pomáhať aj menším remeselníkom, ktorých prácu si nadovšetko vážime a bez nároku na akýkoľvek honorár sa im snažíme pomôcť,“ dodáva Kristián. Agentúra prednedávnom pomohla získať nových zákazníkov napríklad košikárovi Jánovi z Bánoviec nad Bebravou, ktorý stál za každého počasia pri ceste a predával svoje pletené výrobky. Jeho fotografia a krátky príbeh na sociálnej sieti Hiroäs, získali obrovský dosah a dostali Jána do povedomia prakticky bez jediného minutého eura z jednej či druhej strany.
A čo čaká agentúru v tomto roku? Venovať sa chcú najmä unikátnemu projektu s názvom Minulosť je dnes, ktorý už má za sebou dva diely – Bratislava a Trnava. „Postupne by sme sa chceli zamerať na všetky krajské mestá. A neskôr aj na menšie mestá či dediny. Pomocou tohto projektu by sme chceli priblížiť mladým ľudom prostredníctvom sociálnych sietí život bez sociálnych sietí, internetu a moderných technológií,“ dodávajú na záver.
FB: www.facebook.com/hiroas.sk
IG: www.instagram.com/hiroas.sk
Zdroj: PR článok – Hiroäs