Pre pretekársky svet Cupra vytiahla zbrane, ktorými bude chcieť dosahovať prvenstvá

-

Novinky

V deň, kedy svet oficiálne spoznal tvár nového CUPRA Leon, automobilka priniesla ešte niekoľko špecialít, ktoré stoja za spomenutie. CUPRA predstavuje prvý cestovný pretekársky automobil na svete s elektrickým pohonom CUPRA e-Racer a CUPRA Leon Competición

CUPRA e-Racer

Fakt, že rast technologického vývoja naberá neovládateľnú rýchlosť a jeho široké spektrum zasahuje aj do automobilového sveta nieje možné prehliadnuť. V roku 2021 sa začnú jazdiť prvé majstrovstvá PURE E-TCR, vypísané špeciálne pre elektrické cestovné automobily. Formát a dĺžka pretekov budú prispôsobené odlišným vlastnostiam elektrického pohonu. Zdá sa teda že CUPRA sa patrične pripravuje a prichystala si pre tímy zaujímavé automobily.

Prvý čisto elektronický pretekár

Ide o prvý 100% elektrický pretekársky automobil, ktorého jadro tvoria 4 elektromotory, poháňajúce zadné kolesá bez prevodovky. Ide teda o 2×2 axiálne elektromotory, ktoré dosahujú celkový výkon 500 kW (680 k) s celkovým maximálnym krútiacim momentom 960 Nm. Zdroj elektrickej energie tvorí kvapalinou chladená lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 65 kWh. Udávané zrýchlenie z 0-100 je 3,2 sekundy a maximálnu rýchlosť má dosahovať 270 km/h.

Kedže ide elektrický automobil, nemá klasickú masku chladiča, namiesto nej je kapota motora vytvárajúca vzduchovú zásterku, ktorá zlepšuje aerodynamické vlastnosti. Rozšírené blatníky majú tvar prispievajúci k lepšiemu odvádzaniu vzduchu od kolies a zvyšujúci aerodynamický prítlak. Celkovú aerodynamiku zlepšuje aj úplne plochá spodná časť podlahy karosérie. Každý prvok dizajnu CUPRA e-Racer je podriadený prúdeniu vzduchu, ktorý môže plynulejšie obtekať karosériu.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Nový Seat Leon zverejnil svoju cenu! Čo za ňu dostanete?

CUPRA Leon Competición

Pre nadšencou klasických spaľovacích motor tu je CUPRA Leon Competición, ktorý vytvoril nové štandardy už pred svojou premiérou, kedy značka spustila online rezervácie už koncom roka 2019. Stal sa prvým cestovným pretekárskym automobilom, ktorý poskytoval túto službu. Všetky rezervované automobily sa budú zákazníkom odovzdávať výlučne v novej centrále značky CUPRA od apríla tohto roka.

To hlavné, čo bude poháňať CUPRA Leon Competición je turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 2.0 litra, ktorý dosahuje výkon 250 kW (340 k) pri otáčkach 6.800 min-1 a v širokom pásme otáčok poskytuje maximálny krútiaci moment 410 Nm. Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej sekvenčnej prevodovky Hewland, a je teda jasné, že v tomto prípade už nejde automobil poháňaný elektrickým motorom. Jeho zrýchlenie z 0 na 100 automobilka uvádza za 4,5 sekundy a maximálnu rýchlosť by mal dosahovať 260 km/h.

CUPRA Leon Competición konštrukčne vychádza z nového sériového modelu CUPRA Leon, no má modifikovanú karosériu, ktorá by mala výrazne zlepšovať účinnosť a aerodynamický prítlak. Obidve nápravy majú nové prvky z ľahkých komponentov, prispievajúce k lepšiemu rozloženiu hmotnosti a umožňujúce nastavovanie geometrie podvozka v širšom rozsahu. Nová architektúra elektroniky CUPRA pre pretekárske automobily má menšiu hmotnosť, je robustnejšia, modulárna a dá sa individuálne vyladiť. Podvozok sa dá individuálne prispôsobiť na každý okruh. CUPRA Leon Competición má vpredu tlmičové vzpery McPherson s vinutými pružinami, umožňujúce nastavovať svetlú výšku, odklon, zbiehavosť, závlek, Ackermannov uhol vychýlenia a rozchod. Zadná viacprvková náprava umožňuje nastavovať výšku, odklon, zbiehavosť a rozchod. Meniť a nastavovať sa dajú aj priečne skrutné stabilizátory na obidvoch nápravách.

Myslíte si že po predstavení týchto dvoch modelov, bude skutočne schopná CUPRA dosahovať prvenstvá?

ZdrojCUPRA

Ďalšie novinky

Viac od autora