Blacksad 1. a 2. – Výborné detektivní komiksy od vynikajících evropských umělců (Recenze)

-

Vítejte všichni u dnešní komiksové recenze. V dnešní recenzi jsem si pro vás připravil velkou komiksovou lahůdku. Rozebereme si dva díly luxusního evropského detektivního komiksu, který nese jméno Blacksad. Tento komiks u nás vydalo nakladatelství CREW v edici Mistrovská díla evropského komiksu, a po přečtení obou svazků musím říci, že název této edice nelhal. Takže se pohodlně usaďte a jdeme na to. Toto je recenze komiksu Blacksad 1. a 2.

Recenze komiksu Blacksad 1. a 2.

John Blacksad je černý panter, ale rád o sobě mluví jako o černém kocourovi. Blacksad je soukromé očko, které řeší různé případy. Od únosů, přes vraždy až k případům, co se dotýkají nedotknutelných. Je to drsňák ze staré školy, co nejde daleko pro cynickou hlášku nebo pár ran pěstí. S cigaretou v puse a s dlouhým kabátem kráčí po ulicích New Yorku a snaží se splnit zakázku.

Blacksad recenze
Zdroj: Dargaud

Špičkový scénář

Scénárista Juan Díaz Canales výborně pracuje s detektivními příběhy a poválečnou dobou. Je hodně poznat, že scénárista má načteno a nakoukáno, a svými příběhy skládá poctu noirovým detektivkám, málomluvným soukromým detektivům a celému žánru. Navíc Díaz Canales skvěle pracuje s charaktery zvířat, které představuji dané postavy. Moc se mi líbilo tempo jednotlivých příběhů, odkazy, sociální kritika a skvěle napsané postavy, které jsou boží. Ať už jde o titulního Blacksada, Tejdna nebo jiné. Scénárista si charaktery vyhrál a je radost sledovat jeho nápady. Jediná menší výtka je ta, že některé příběhy jsou lehce překombinované a místy by jim slušela přímočarost a lehká brakovost. Jsem hodně nadšený z toho, co Díaz Canales napsal a vytvořil.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Čitatelský měsíčník #2: Negan, Venom a McDonald?
Blacksad
Zdroj: Dargaud

Úžasná vizuální stránka

Komiks má nádherou kresbu, která se mi moc líbila. Kreslíř Juanjo Guarnido odvedl luxusní práci a na jeho kresby bych se dokázal koukat celé hodiny. Jeho kresba je stylově retro a skvěle reprezentuje příběh. Od postav, které představují různé živočichy, přes prostředí, nápady, detaily, hravost až po úžasnou barevnou paletu. Guarnido vytvořil opravdu moc krásnou kresbu, co dokáže příběhy a zápletky prodat na sto procent. Vizuální stránka komiksu je v topu a já jsem místy jen koukal a koukal, a pak se dlouhé minuty kochal. Vynikající práce!!!

Blacksad
Zdroj: Dargaud

Pár slov na závěr a hodnocení komiksu Blacksad 1. a 2.

Hrozně moc mě mrzí, že nemůžu napsat, že komiksy s detektivem Blacksadem jsou dokonalé. Jsem z obou komiksů velmi nadšený, ale přesto tam vidím pár drobných nedostatků. Většinou jde o o již zmíněnou překombinovanost, případně délku jednotlivých příběhů. Čím delší je příběh, tím více ztrácí na údernosti. Naštěstí všechny příběhy mají skvělé zakončení a parádní pointy, takže se to vždy vykompenzuje tím nejlepším možným způsobem. Blacksad 1. a 2. je parádní a skvěle vypadající komiks, který mohu jen a jen doporučit, a doufám že si k němu najde cestu co nejvíce čtenářů. Tahle komiksová série si zaslouží, co největší úspěch.

Děkujeme za recenzní výtisk nakladatelství CREW!

Hodnocení: 8,5/10

Doufám, že se vám moje recenze na komiksy Blacksad 1. a 2.  líbila a tyto dva luxusní komiksy si pořídíte. Jedná se o parádní detektivní komiks, který vás nezklame.