Batman – Špatný den: Catwoman/ Mr. Freeze – Další špatný den pro Batmanovi nepřátele (Recenze)

-

Vítejte všichni u dnešní komiksové recenze. Rok s rokem se sešel a nakladatelství CREW si pro nás připravilo další díl z menší komiksové série Batman – Špatný den. Tato série se pyšní krátkými uzavřenými příběhy, které se soustředí na slavné nepřátele Temného rytíře. V prvním díle prožili svůj špatný den Penguin a Riddler, a teď přišla řada na Catwoman a Mr. Freeze. Nebudu zbytečně prodlužovat úvod, a jdeme se společně vrhnout na samotnou recenzi komiksu Batman – Špatný den: Catwoman/ Mr. Freeze.

Recenze komiksu Batman – Špatný den: Catwoman/ Mr. Freeze

Catwoman

Kdo je nejlepší zloděj, jakého kdy Gotham viděl? Selina Kyleová alas Catwoman! S lehkostí sobě vlastní ukradla už nesčetně cenností a policie i Batman jsou na ni krátcí. Jedna věc ji ale tíží – předmět z její minulosti se má prodat za mnohonásobně víc, než kolik by měla být jeho cena. Catwoman se rozhodně udělat cokoliv, aby ho získala zpět, přestože ji Batman zkouší zastavit, než zajde příliš daleko… Na scéně se navíc objevuje tajemná žena, která změní Catwoman život navždy. (oficiální text nakladatelství CREW)

Scénáristka G. Willow Wilson je dost talentovaná scénáristka, která se soustředí především na ženské postavy. Pro Marvel dělala velmi svěží Ms. Marvel (Kamalu Khan) a pro DC Poison Ive. Takže její oslovení pro Špatný den u Catwoman mi dává naprostý smysl. Wilson odvedla z mého pohledu dobrou práci. Je dost sympatické, že se Wilson nepokoušela o nějaký složitý příběh a soustředila na lehce přímočařejší příběh o jedné nepovedené loupeži. A šlape to dost dobře. Je to svižně a dobře odvyprávěná povídka, která funguje, tak jak má. Asi bych se nebránil, kdyby se v jistých věcech šlo více do hloubky, ale i tak jsem spokojený, protože jsem dostal hezkou povídku.

O kresbu a barvy se postaral umělec Jamie McKelvie. Jeho kresba je na pohled moc hezká a Selina vypadá moc sexy. Líbilo se mi jak je kresba přehledná a na panelech se dobře orientujeme. Barvy krásně vystihují atmosféru dané scény a moc hezky se na panely kouká. Tahle kresba a barvy k příběhu pasují. 7/10

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Recenze: Batman - Špatný den: Penguin/Riddler - Jak se povedl komiks s Batmanovými záporáky?
Špatný den
Zdroj: Nakladatelství CREW

Mr. Freeze

Návrat k počátkům Temného rytíře. Batman a Robin – Dick Grayson – čelí té nejkrutější zimě, jakou Gotham pamatuje. Zimě tak mrazivé, že v ní Victor Fries alias Mr. Freeze ani nepotřebuje speciální oblek. Je ve svém živlu. A přestože Batman nevěří, že by se padouši mohli změnit, což Robina trápí, u něj je ochoten připustit, že má ještě šanci. Vždyť to, po čem Freeze touží ze všeho nejvíc, je záchrana nemocné manželky Nory. Co když mu chybí jen hřejivá vřelost druhých? (oficiální text nakladatelství CREW)

Druhý příběh si vzal na starost Gerry Duggan, který dlouho psal pro Marvel Deadpoola. Duggan pojal příběh vážněji a jsou tam znát temnější odstíny lidského chování, které jsou svým způsobem znepokojivější, než vyobrazování násilí. Dost se mi líbilo jakým způsobem Duggan pracuje s postavou Mr. Freeze, a také jak vyobrazuje dynamické duo a jejich vzájemnou interakci. Je to zajímavě napsaná povídka, která parádně funguje v detailech. O to více zamrzí, že takový konec je lehce nedotažený a možná zbytečně akční. Tady tomuto příběhu by slušelo komorní dialogové finále.

Výtvarnou stránku si vzal na starost umělec Matteo Scalera a odvedl moc pěknou práci. Jeho kresba a barvy k příběhu přesně pasují a dodávají mu tu správnou atmosféru. Kresba a barvy jsou temnější a utápěné ve stínech čím se ještě více zdůrazňuje atmosféra celého příběhu. Používají se zde chladné barvy, které mají vyvolat pocit chladu a odtažitosti. Sedlo mi, že kresba není uhlazená, místy je krásně nedokonalá a na jednotlivých panel skvěle funguje dynamika pohybu. Je to opravdu moc povedená kresba. 7,5/10

Špatný den
Zdroj: Nakladatelství CREW

Hodnocení celého komiksu: 7/10